V tednu, ki ga je zaznamovalo gregorjevo, je potekalo več dejavnosti v sklopu šolskega otroškega parlamenta. Ta star slovenski ljudski praznik, povezan s prihodom pomladi in luči, je imenovan tudi dan, ko “se ptički ženijo” in ga ponekod v Sloveniji še danes obeležujejo kot praznik zaljubljencev. Učenke so na ta dan spraznile škatlo prijaznih sporočil, ki so jo pripravile na hodniku šole in jih razdelile po razredih.
V tem letu učenke znotraj dane teme »šolski sistem« poleg slovenskega, raziskujejo tudi šolske sisteme drugih držav: Hrvaška, Avstrija, Islandija, Italija, Indonezija. Rdeča nit srečanj otroškega parlamenta so vsebine, ki se dotikajo odnosov v šoli, učnih vsebin, metod in načinov poučevanja ter pomena šole za življenje.
Šolski otroški parlament je potekal v četrtek, 13. marca 2025, v zbornici vrtca OŠ Podčetrtek od 9.10 do 11.30. Program sta povezovali osmošolki Sara Benčina in Mija Kukovič.
Sklepi šolskega otroškega parlamenta:
- Menijo, da šola ne pomeni le pridobivanje izobrazbe, ampak priložnost za druženje, spoznavanje in tkanje prijateljstev.
- Kot dobrega učitelja vidijo učitelja, ki je strokoven, odprt za pogovor.
- Pri pouku jih moti nemir v razredu, klepetanje med razlago učitelja.
- Najboljše izkušnje v šoli pridobijo v šoli v naravi, na izletih, najslabše pa pred testi zaradi stresa.
- Prevzemajo odgovornost za pridobitev ocene nase, delno vidijo tu tudi vlogo načina poučevanja učitelja.
- Menijo, da so domače naloge pomembne za utrjevanje snovi, jih pa ne marajo.
- Hrana v šoli: zavedajo se prednosti toplih obrokov v slovenskih šolah in menijo, da je hrana na naši šoli dobra, a preveč mlečnega zdroba in riža.
- Izpostavijo opažanja o subjektivnosti učitelja pri podajanju ustne ocene, bolj objektivno jemljejo pisno oceno.
- Izrazile so visoko stopnjo razumevanja posebnih potreb sošolcev, toleranco do prilagoditev in potrebo po tem, da ima vsak možnost, da izkaže svoje znanje.
- Ne želijo, da se pretirano izpostavlja učence, ki so identificirani kot nadarjeni, saj menijo, da se določenih kvalitet ne da meriti.
- Pri ravnanju v primeru zbadanja, žaljenja, nasilja med vrstniki so izpostavile moč skupine in velik pomen tega, da se postavijo se na stran šibkejšega.
- Predmeti, ki se jim zdijo pomembni za življenje so: TJA, GEO, DDKE, tudi MAT in SL. Ta predvsem zaradi pomena poznavanja zgodovine in razvoja našega jezika, a širšega smisla še zaenkrat ne uvidijo.
- Opozorile so na premalo praktičnega pouka in preveč balasta v učnih vsebinah.
- Izražajo željo po pouku zunaj, v naravi, po več pouka v praksi, izkustvenega učenja, učenja veščin kuhanja, gospodinjstva in pohvalijo delo pri izbirnem predmetu sodobna priprava hrane.
- Predlagale so uvedbo zvonca in daljši glavni odmor.
- Menijo, da bi bila šola prostorsko bolj prijazna učencem z udobnejšimi stoli in sedežnimi garniturami ali blazinami v kotičkih za druženje.
- Dve učenki, ki se bosta udeležili regijskega parlamenta, ki bo potekal v sredo, 19. marca 2025 na OŠ Lesično, bodo demokratično izvolile v ponedeljek na srečanju.
Delavnica je potekala v prijetnem vzdušju in s konstruktivnimi debatami. Zaznano je bilo zadovoljstvo učenk s potekom dela in z odnosi na šoli. Menijo, da šola mora biti varen prostor in na OŠ Podčetrtek se tako tudi počutijo.
Zapisala: mentorica Ksenija Potočnik