Skoči na glavno vsebino

V tednu, ki ga je zaznamovalo gregorjevo,  je potekalo več dejavnosti v sklopu šolskega otroškega parlamenta. Ta star slovenski ljudski praznik, povezan s prihodom pomladi in luči, je imenovan tudi dan, ko “se ptički ženijo” in ga ponekod v Sloveniji še danes obeležujejo kot praznik zaljubljencev.  Učenke so na  ta dan spraznile škatlo prijaznih sporočil, ki so jo pripravile na hodniku šole in jih razdelile po razredih.

V tem letu učenke znotraj dane teme »šolski sistem« poleg slovenskega, raziskujejo tudi šolske sisteme drugih držav: Hrvaška, Avstrija, Islandija, Italija, Indonezija.  Rdeča nit srečanj otroškega parlamenta so vsebine, ki se dotikajo odnosov v šoli, učnih vsebin, metod in načinov poučevanja ter pomena šole za življenje.

Šolski otroški parlament je potekal v četrtek, 13. marca 2025, v zbornici vrtca OŠ Podčetrtek od 9.10 do 11.30. Program sta povezovali osmošolki Sara Benčina in Mija Kukovič.

Sklepi šolskega otroškega parlamenta:

  • Menijo, da šola ne pomeni le pridobivanje izobrazbe, ampak priložnost za druženje, spoznavanje in tkanje prijateljstev.
  • Kot dobrega učitelja vidijo učitelja, ki je strokoven, odprt za pogovor.
  • Pri pouku jih moti nemir v razredu, klepetanje med razlago učitelja.
  • Najboljše izkušnje v šoli pridobijo v šoli v naravi, na izletih, najslabše pa pred testi zaradi stresa.
  • Prevzemajo odgovornost za pridobitev ocene nase, delno vidijo tu tudi vlogo načina poučevanja učitelja.
  • Menijo, da so domače naloge pomembne za utrjevanje snovi, jih pa ne marajo.
  • Hrana v šoli: zavedajo se prednosti toplih obrokov v slovenskih šolah in menijo, da je hrana na naši šoli dobra, a preveč mlečnega zdroba in riža.
  • Izpostavijo opažanja o subjektivnosti učitelja pri podajanju ustne ocene, bolj objektivno jemljejo pisno oceno.
  • Izrazile so visoko stopnjo razumevanja posebnih potreb sošolcev, toleranco do prilagoditev in potrebo po tem, da ima vsak možnost, da izkaže svoje znanje.
  • Ne želijo, da se pretirano izpostavlja učence, ki so identificirani kot nadarjeni, saj menijo, da se določenih kvalitet ne da meriti.
  • Pri ravnanju v primeru zbadanja, žaljenja, nasilja med vrstniki so izpostavile moč skupine in velik pomen tega, da se postavijo se na stran šibkejšega.
  • Predmeti, ki se jim zdijo pomembni za življenje so: TJA, GEO, DDKE, tudi MAT in SL. Ta predvsem zaradi pomena poznavanja zgodovine in razvoja našega jezika, a širšega smisla še zaenkrat ne uvidijo.
  • Opozorile so na premalo praktičnega pouka in preveč balasta v učnih vsebinah.
  • Izražajo željo po pouku zunaj, v naravi, po več pouka v praksi, izkustvenega učenja, učenja veščin kuhanja, gospodinjstva in pohvalijo delo pri izbirnem predmetu sodobna priprava hrane.
  • Predlagale so uvedbo zvonca in daljši glavni odmor.
  • Menijo, da bi bila šola prostorsko bolj prijazna učencem z udobnejšimi stoli in sedežnimi garniturami ali blazinami v kotičkih za druženje.
  • Dve učenki, ki se bosta udeležili regijskega parlamenta, ki bo potekal v sredo, 19. marca 2025 na OŠ Lesično, bodo demokratično izvolile v ponedeljek na srečanju.

Delavnica je potekala v prijetnem vzdušju in s konstruktivnimi debatami. Zaznano je bilo zadovoljstvo učenk s potekom dela in z odnosi na šoli. Menijo, da šola mora biti varen prostor in na OŠ Podčetrtek se tako tudi počutijo.

Zapisala: mentorica Ksenija Potočnik

(Skupno 250 obiskov, današnjih obiskov 1)